duminică, 16 octombrie 2011

am cunoscut orașul

am cunoscut orașul acela
despre care îți vorbeam în nopțile târzii
știi? orașul cu trandafiri la poarta și
ferestre luminate de soarele
ce surâde-n trupul lunii

aici în amezile dogoritoare coboară
îngerii pe scara cerului cu
flori de iasomie în mâna dreaptă bat la
porțile cetății și oamenii se-nalță
să se înfrupte din veșnicie

am cunoscut orașul cu lumânările aprinse cu
chipuri diafane de serafimi ciopliți în pragul casei
mirosuri pătrunzătoare de smirnă fac ocolul zilei
înghenunchind în mijlocul cetății cu lacrimi de argint
vibrează strigătul de clopot străbate din glasuri de armură
lovită scânteiază lumea a desfrânare cotropită și a frig

am cunoscut orașul cu porumbeii așezați
în cruce pe spatele tribunilor orgolioși topesc
dorințele de luptă din piepturi și
aduc mulțimi de imnuri sacre în buzele asprite toarnă
grămezile de pace cu aripi de ninsoare

am cunoscut orașul cu biserici candele aprinse
cu îngerii îngenunchiați din ceruri și
oamenii ce se ridică pe alte umere
la ceruri și tu îl poți cunoaște
doar deschide-ți ochii
în ziua cu lumină sacră
desfă-ți aripile din coaste

nu are ziua trup să te renască
dar ține-mi strânsă
mâna dreaptă

2 comentarii:

Thoma Driza spunea...

Poezie de profunda inspiratie.

Lumea din oglindă spunea...

mă bucur să văd că îmi citiți poeziile și după această campanie de denigrare a mea, pe internet.
dumneavoastra ați fost mereu alături de mine. și vă multumesc mult.

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...