sâmbătă, 3 septembrie 2011

metamorfoze-pisică/pasăre de noapte

când simți starea aceea de sufocare
în gât, ești tu, prietene. da. tu.
așa cum te văd ceilalți cu
fruntea de vultur, cu aripile aprinse
și haide, ca între noi, azi, fie, poți să plângi,
amintește-ți despre cum ți-a murit buna în iarna
câlțoasă, sau cum te-ai înțepat a nuștiu câta oară
în spinul acela cu dintele de fier, de lângă baltă.

starea asta de lehamite e una trecătoare, zic, dar,
ia gândește, lacrimile tale de ce nu au miros? ar putea
mirosi și ele așa a lăcrămioare parfumate sau a cadavre descompuse.

uuuuf, doamne, şi căldura asta năucitoare, simți cum te scufunzi în
râuri de sudoare, pe frunte se lipesc miile de
fluturi, zici că-i o invazie de rozătoare.

şi, uite, ți s-a dezlipit jumătatea de umăr.

așteaptă!
pot s-o îndes în trup fără să doară,
cândva smulgeam mâini, picioare,
le aruncam în pod ca să
se nască pentru a doua oară.

ce crezi? dacă îmi spui pe nume am să împart cu tine soldățeii
de plumb? nu, prietene. pe câmpul de luptă nu mai există decât
sete și răzbunare, vânat şi vânător. o treabă a naibi de adevărată,
soarele mușcă,
râurile își umflă burțile.
corbii ne dau târcoale.
eu te fixez biiine.
hipnotic nu poți să îmi mai scapi. altfel de ce m-aș mai
numi panteră/pasăre/pisică,
de ce mi-aş mai străpunge trupul? trebuie doar să
te gândești, așaaa-`ndeluuung și am să-ți torc înghemuită cu
blana electrizată în colții mei mânjiți de noapte.
.............................................................................................................


Niciun comentariu:

Sfâșietoare nepotrivire

prin tine treceam inconfundabilă stare de bine când se numără anii sorții şi stam cu palmele încrucișate înapoia ușilor ...