duminică, 5 iunie 2011

îndemnul de sabat


hai, aşează-te aici, pe tălpile mele
ţi-au crescut elitre,
ai nouăsprezece trandafiri
în buzunarul decupat în piept
şi încă nu mă poţi cunoaşte.

dar aş putea să fiu perna cu stele

strânsă în braţe de singurătate oarbă.



hai, apleacă-ţi gândul peste visile mele

ascultă tic-tacul

inimii îi mai lipseşte
o coardă
ţi-ar deveni vioară cu scâncet dezgropat,
obrazul tău să-mi lumineze printre gratii
negura dimineţilor mohorâte
şi piatra ascuţită o să îmi sfarme inima triunghiulară
geometria e totuşi
o ştiinţă cochetă.

haide, mă poţi privi printre liniile subţiri
oglinda mea e încercănată.
/
aşează-te...
apleacă-ţi gândul...
mă poţi privi.

2 comentarii:

G D Toma spunea...

Hai, aşează-te aici!,
pe tălpile mele ţi-au crescut elitre -
ai nouăsprezece trandafiri, în buzunarul decupat în piept
şi încă nu mă poţi cunoaşte.

Dar aş putea să fiu perna cu stele,
strânsă în braţe de singurătate oarbă.
Hai, apleacă-ţi gândul peste visile mele,
ascultă: tic-tacului inimii îi mai lipseşte o coardă.

Ţi-ar deveni vioară cu scâncet dezgropat,
obrazul tău să-mi lumineze, printre gratii,
negura dimineţilor mohorâte...

Şi piatra ascuţită o să-mi sfarme inima triunghiulară.
Geometria e, totuşi, o ştiinţă cochetă.
Haide!
Mă poţi privi printre liniile subţiri, oglinda mea e încercănată...

Aşează-te..., apleacă-ţi gândul..., mă poţi privi...


...excelentă.

misionara spunea...

îți multumesc de semn. GDToma

Sfâșietoare nepotrivire

prin tine treceam inconfundabilă stare de bine când se numără anii sorții şi stam cu palmele încrucișate înapoia ușilor...